🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.

تعریف استاندارد ایزو 14001

استاندارد ایزو 14001 چیست؟ آیا یک جواب ساده برای این سوال وجود دارد. برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا می بایست تعریف کلی از این استاندارد را مطالعه کنید سپس با اصول و قوانین مربوطه آشنا شوید. تمامی این اطلاعات در ادامه همین متن آمده است پس با هم این مقاله را می خوانیم.

تعریفی ساده از استاندارد ایزو 14001

ایزو 14001 به عنوان یک استاندارد بین المللی جهت اجرای مبانی زیست محیطی در سازمان است. این استاندارد توسط سازمان بین المللی ایزو نوشته شده و این نهاد بین المللی تمامی قواعد و دستورات لازم را در جهت اجرای این استاندارد بیان کرده است. جدیدترین نسخه از استاندارد ایزو 14001 در سال 2015 منتشر گردید و در حال حاضر اکثر سازمان های دنیا آن را پذیرفته اند.

استاندارد ایزو 14001

سیستم مدیریت محیط زیست چیست؟

استاندارد ایزو 14001 را به اسم سیستم مدیریت محیط زیست می شناسند. در اکثر کشورهای اروپایی این استاندارد را به اسم EMS می شناسند و شامل سیاست ها، رویه ها، سوابق و قوانین مربوط به تعامل شرکت شما با محیط بیرون است. این سیستم بایستی متناسب با شرکت شما طراحی شود. به هر حال الزامات این استاندارد تمامی قوانین و مقررات مربوط به سیستم مدیریت محیط زیست را بیان می کند تا شرکت شما عناصر مهم جهت موفقیت در EMS را از دست ندهد.

استاندارد ایزو 14001

چرا استاندارد ایزو 14001 از اهمیت زیادی برخوردار است؟

مراقبت و نگهداری از محیط زیست و جلوگیری از تاثیر منفی شرکت ما بر روی آن از مهم ترین چالش های دنیای تجارت امروزی است. یکی از مهم ترین مزایای اجرای استاندارد ایزو 14001 این مساله است که تعامل بهتری با مشتریان، ذینفعان و عموم جامعه پیدا خواهید کرد.
با اجرای استاندارد ایزو 14001 در کسب و کار شما تصویر خوب از سازمان شما در ذهن مخاطبین شکل می گیرد و علاوه بر این مسائل موجب کاهش حوادث در سازمان، صرفه جویی در مصرف مواد و انرژی و بهبود در کنترل هزینه ها خواهد شد و این مزایایی است که نمی توان از آن غافل شد.

استاندارد ایزو 14001

در واقع ایزو 14001 چگونه است؟

ساختار این استاندارد به 10 بخش کلی تقسیم بندی می شود. سه مورد اول مقدماتی است و 7 مورد آخر شامل الزامات سیستم مدیریت محیط زیست است. این 7 بخش اصلی شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی سازمان: این بخش در مورد درک سازمان در ارتباط با اجرای ems صحبت می کند. شامل شناسایی مسائل داخلی و خارجی سازمان، شناسایی افراد علاقمند و تعیین دامنه EMS است.
  2. رهبری: یکی از الزامات اجرای استاندارد ایزو 14001، مدیریت عالی برای پیاده سازی آن است. مدیریت ارشد باید با اطمینان از تعهدات زیست محیطی، تعریف و ابلاغ و سیاست های زیست محیطی و تعیین نقش ها و مسئولیت ها در سراسر سازمان، تعهد خود را نسبت به EMS نشان دهد.
  3. برنامه ریزی: انجام دادن این قسمت هم برعهده مدیریت ارشد سازمان است. در واقع مدیریت بایستی فرصت ها و تهدیدات سیستم EMS را در سازمان مورد ارزیابی قرار دهد و برنامه هایی را جهت تحقق این اهداف مورد توجه قرار دهد.
  4. پشتیبانی: بخش پشتیبانی به مدیریت کلیه منابع سیستم مدیریت زیست محیطی می پردازد. هم چنین این قسمت شامل تمامی الزامات صلاحیت، آگاهی، ارتباط و کنترل  اطلاعات مستند شده است.
  5. بهره برداری: الزامات عملیاتی با کلیه جنبه کنترل زیست محیطی مورد نیاز فرآیندهای سازمانی و هم چنین نیاز به شناسایی شرایط اضطراری بالقوه و برنامه ریزی پاسخ ها سر و کار دارد. [hm_title type=”normal_title” full_bg=”” transform=”uppercase” align=”” color=”” icon=”ico-documents” icon_color=”” ]به فرض مثال در هنگام بروز اورژانس آمادگی پاسخ گویی داشته باشیم[/hm_title]
  6. ارزیابی عملکرد: یکی از مهم ترین بخش های اجرای استاندارد ایزو 14001 به حساب می آید که در مستندات ایزو 14001 هم آورده شده است. این بخش شامل نظارت و ارزیابی عملکرد شما در قبال اجرای سیاست های زیست محیطی است که بیشتر در چک لیست ایزو 14001 به چشم می خورد.
  7. بهبود: این بخش آخر از الزامات شامل بهتر کردن فرآیندهای اجرای سیستم مدیریت زیست محیطی است. برای اجرای این بخش نیاز به شناسایی عدم انطباق های سازمانی در قبال اجرای این سیستم داریم.

جهت مشاوره و پیاده سازی استاندارد ایزو 14001 با شماره زیر تماس بگیرید.

                                         خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731
                                     آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205

مهندسین مشاورین آروین ایزو

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و خدمات

🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
آروین کریمی پور
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09902702205
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
mobile icon شماره تماس: 09185210731
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
telephone icon تلفن ثابت: 08733289222
email icon ایمیل: info@arviniso.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.