🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.

الزامات استاندارد ایزو تی اس 16949

آنچه در این مقاله می خوانید ....

الزامات ایزو تی اس 16949 از جایگاه بسیار مهمی در صنایع خودروسازی برخوردار است و مدیرانی که می خواهند درصد سوددهی بالا و هم چنین میزان ضررهای خود را پایین بیاورند باید به فکر دریافت این استاندارد باشند.
اما واقعا این الزامات ایزو تی اس 16949 چگونه می تواند درصد سود سازمان ها را افزایش دهد؟ اگر بخواهید به این سوال پاسخ مناسبی بدهید باید مطالعه کامل در خصوص الزامات این استاندارد داشته باشید.

الزامات ایزو تی اس

اگر بخواهیم الزامات ایزو تی اس را بخش بندی بکنیم باید آن را در 4 دسته تقسیم بندی کنیم:

  • کنترل کیفیت
  • مدیریت کیفیت
  • تعمیرات و نگهداری
  • برنامه ریزی تولید

واژه کنترل کیفیت واژه ای آشنا اما گنگ برای اکثر سازمان های خودروسازی در ایران است. به همین دلیل شرکت مگاموتور داشتن گواهینامه ایزو تی اس را اجبار کرده است که حداقل مطمئن شود، بخش کنترل کیفیت سازمان درست عمل می کند. چندی قبل به سازمانی برای مشاوره ایزو تی اس رفتیم و مشاهده کردیم مدیر کنترل کیفیت آن جا تنها به صورت چشمی قطعات نهایی را مورد بررسی قرار می دهد، این صحنه را که دیدم تاسف خوردم که چه انتظاری داریم که در زمینه خودروسازی پیشرفت کنیم. واژه کنترل کیفیت بسیار پیچیده تر از این حرف هاست. در استاندارد ایزو تی اس طرح های کنترلی ترسیم می شود و برای مواد اولیه، حین تولید و محصول نهایی جداگانه به کار می رود. به فرض مثال یک شرکت تولیدی قطعه ساز، قسمت پلاستکی پدال کلاج پراید را تولید می کند، باید تشخیص دهیم که این محصول تولیدی چه پارامترهای کنترلی دارد که ممکن است عدم انطباق با الزامات داشته باشد. مهم ترین پارامتر کنترلی این محصول باید عاج های این محصول را مورد ارزیابی قرار دهیم و هم چنین فاصله عاج ها را از همدیگر اندازه بگیریم. اگر محصول تولیدی زیاد باشد ما باید نمونه برداری کنیم و با استفاده از جداول zero defect برای واژه های کمی اندازه گیری خود را انجام دهیم سپس با استفاده از نرم افزار مینی تب spc آن را انجام دهیم. الان متوجه شدید که واژه کنترل کیفیت استاندارد ایزو تی اس بسیار سخت و پیچیده است و هم چنین فوق العاده کاربردی.

اما قسمت های دیگر این استاندارد هم چون تعمیرات و نگهداری و برنامه ریزی تولید به همان اندازه کنترل کیفیت کارخانه کاربردی است و اگر این بخش ها به صورت اصولی و استاندارد در سازمان صنایع خوردوسازی رعایت نشود باید قید تولید کارخانه را بزنیم. قسمت تعمیرات و نگهداری پیش گیرانه واژه ای فراموش شده این صنایع در کشورمان است. پس حتما باید الزامات ایزو تی اس انجام بگیرد تا کم تر شاهد خرابی های دستگاه ها و ماشین آلات باشیم. هم چنین در برنامه ریزی تولید، MRP به مسئول تولید کارخانه آموزش داده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره این استاندارد و هم چنین هزینه دریافت الزامات مربوط به ایزو تی اس با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 09902702205

 

مهندسین مشاورین آروین ایزو

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و خدمات

🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
آروین کریمی پور
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09902702205
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
mobile icon شماره تماس: 09185210731
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
telephone icon تلفن ثابت: 08733289222
email icon ایمیل: info@arviniso.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.