🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
ایزو برای صنایع غذایی

گرفتن انواع ایزو در صنایع غذایی

در حال حاضر طبق اولویت مهم ترین ایزو برای صنایع غذایی 22000 و haccp می باشد. البته که گواهی حلال و gmp و fssc از دیگر استانداردهای درخواستی در خصوص صنعت مواد غذایی هستند که در ادامه در خصوص گرفتن استانداردهای مهم می پردازیم.
واژه ایزو اشاره به سازمان بین المللی استانداردسازی دارد. این ارگان تنظیم کننده استانداردها برای ترویج گسترده ای از صنایع به وجود آمده است. این وب سایت رسمی، بیان می کند که استاندارهای ایزو می تواند مربوط به ساخت یک محصول، مدیریت یک پروسه ی مهم، ارائه خدمات یا تامین مواد باشد.
البته علاوه بر موارد ذکر شده استاندارد ایمنی غذایی خاصی برای به حداقل رساندن خطر آلودگی مواد غذایی وجود دارد.

چند استاندارد ایزو برای صنایع غذایی:

این استاندارد مهم در زمینه مواد غذایی یک استاندارد جهانی شناخته شده است که رویکرد استاندارد 9001 برای مدیریت ایمنی مواد غذایی و HACCP را برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی در تمام سطوح ترکیب می کند. این استاندارد نشان می دهد که چگونه یک صنعت می تواند در کنترل خطرهای ناشی از  ایمنی مواد غذایی توانمند باشد.
ایمنی مواد غذایی یکی از نگرانی اصلی تمامی کشورها است. می توان آن را به عنوان اطمینان عملی تعریف کرد که آسیب یا بیماری در نتیجه مصرف غذا ایجاد نمی شود. البته که این استاندارد می تواند توسط هر سازمانی در زنجیره تامین مواد غذایی استفاده شود. این استاندارد اصول یک سیستم ارزیابی خطر و نقطه کنترل بحرانی که توسط کمیسیون Codex Alimentarius توسعه یافته است، یکپارچه می کند.

  •  استاندارد haccp

این استاندارد مربوط به یک نظام مدیریت ایمنی مواد غذایی جهت پیشگیری است که در آن هر مرحله در ساخت، ذخیره سازی و توزیع یک محصول غذایی از نظر خطرات ارزیابی می شود. عواقب مواد غذایی نا سالم می تواند جدی باشد به همین دلیل استانداردهای  در خصوص ایمنی مواد غذایی به ارگان ها کمک می کند تا خطرات ایمنی مواد غذایی را شناسایی و کنترل کنند. از آنجایی که بسیاری از محصولات غذایی امروزی به طور مکرر از مرزهای ملی عبور می کنند، استانداردهای بین المللی برای اطمینان از ایمنی زنجیره تامین غذای جهانی مورد نیاز است.
گواهینامه های HACCP و همچنین ایزو اهداف متفاوتی دارند، اما بهرحال مکمل هم هستند. به طور مثال HACCP بر بهداشت تاسیسات، تجهیزات و محصولات تمرکز دارد که همه آنها باید استانداردهای دولتی و شهرداری را رعایت کنند.
ایمنی مواد غذایی به وجود و سطوح خطرات ناشی از غذا در نقطه مصرف مربوط می شود. از آنجایی که خطرات مربوط به ایمنی مواد غذایی احتمال دارد در هر مرحله از معرفی گردد، پس انجام کنترل کافی در همه مراحل ضروری است. بنابراین، ایمنی مواد غذایی مسئولیت مشترک همه طرف های شرکت کننده در زنجیره غذایی است.
شرکت آروین ایزو گواهینامه معتبر جهانی را در این استاندارد در طیف گسترده ای از دسته بندی های زنجیره غذایی ارائه می دهد. سوال چگونه می توان برای صنایع غذایی از گرفتن ایزو در صنایع غذایی سود برد؟ جواب: اجرای ایزو می تواند منجر به موارد زیر شود:

  1. بهبود مدیریت و ارتباطات
  2. تضمین کیفیت، قابلیت اطمینان و ایمنی
  3. ارتقاء شهرت و تداوم برند
  4. اطمینان بیشتر در افشای اطلاعات
  5. بیماری های ناشی از غذا کمتر
  6. مشاغل با کیفیت بهتر و ایمن تر در صنایع غذایی
  7. استفاده بهتر از منابع
  8. کنترل خطرات ایمنی مواد غذایی کارآمدتر
  9. مدیریت سیستماتیک برنامه های پیش نیاز
  10. مبنای معتبر برای تصمیم گیری
  11. کنترل متمرکز بر اولویت ها
  12. با کاهش کپی برداری در منابع صرفه جویی می شود.
  13. برنامه ریزی بهتر، تأیید کمتر پس از فرآیند
  14. توسعه سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی
    ایزو برای صنایع غذایی

دلیل اهمیت گرفتن استاندارد مواد غذایی:

قطعا مصرف کنندگان حق دارند انتظار داشته باشند که غذاهایی که خریداری و مصرف می کنند ایمن و با کیفیت باشد. قطعا مصرف کنندگان حق دارند نظرات خود را در مورد رویه‌ها و فعالیت‌های کنترل مواد غذایی که صنعت استفاده می‌کنند را ابراز کنند. در حالی که مصرف کنندگان، دولت ها و سایرین نقش مهمی در تضمین ایمنی و کیفیت مواد غذایی ایفا می کنند، در جوامع بازار آزاد مسئولیت نهایی سرمایه گذاری منابع فیزیکی و مدیریتی که برای اجرای کنترل های مناسب ضروری است بر عهده صنایع غذایی است. ایمنی در صنایع و بازار و مصرف کننده یکی از مهمترین جنبه های صنعت  مواد غذایی در کل جهان است.
در در نظر گرفتن شیوه های صنعت به بازار، ملاحظات ایمنی مواد غذایی شامل منشاء مواد غذایی از جمله رویه های مربوط به برچسب گذاری مواد غذایی، بهداشت مواد غذایی، افزودنی های غذایی و باقیمانده آفت کش ها، و همچنین سیاست های مربوط به بیوتکنولوژی و مواد غذایی و دستورالعمل هایی برای مدیریت واردات و صادرات دولتی است. سیستم های بازرسی و صدور گواهینامه مواد غذایی شرکت‌های مواد غذایی در سراسر زنجیره تامین نیاز به ساده‌سازی فعالیت‌های ایمنی مواد غذایی با پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ایمنی مواد غذایی (FSMS) برای اطمینان از شیوه‌های موثر ایمنی مواد غذایی، پیروی از الزامات قانونی لازم، برآورده کردن مشخصات مشتریان زنجیره غذایی پایین دستی، و به مصرف کنندگان اطمینان بالایی نسبت به محصولاتی که خریداری می کنند، می دهد.
پس جهت گرفتن ایزو برای صنایع غذایی با ما تماس بگیرید.
شماره موبایل: 09185210731
شماره موبایل: 09902702205

مهندسین مشاورین آروین ایزو

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و خدمات

🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
آروین کریمی پور
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09902702205
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
mobile icon شماره تماس: 09185210731
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
telephone icon تلفن ثابت: 08733289222
email icon ایمیل: info@arviniso.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.