🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.

گرفتن haccp در صنایع غذایی

آنچه در این مقاله می خوانید ....

یکی از مهم ترین الزامات در ارتباط با زنجیره تامین مواد غذایی، استاندارد haccp در صنایع غذایی است. با گرفتن این استاندارد می توان تمامی ریسک و خطراتی را که می تواند سلامتی مواد غذایی را به خطر بیندازد شناسایی کرد و از بین برد. به همین دلیل می خواهیم اطلاعاتی کامل در خصوص این سیستم ارائه کنیم.

haccp

مراحل دریافت haccp در صنایع غذایی

اصل اول: تجزیه و تحلیل موارد خطر: برای این اصل فرآیندهای کاری در خط تولید کارخانه می بایست لیست بندی شود. این مراحل از مرحله دریافت مواد اولیه و سپس ورود آن به خط تولید و هم چنین تبدیل آن به محصول نهایی تعریف می شود. در تمامی این مراحل، کارشناس مشاور می بایستی تمامی خطراتی را که می تواند سلامتی ماده غذایی را با تهدید مواجه کند شناسایی نماید.اصل دوم: کنترل نقاط بحرانی: منظور از نقاط بحرانی، مناطقی است که تضمین کننده سلامت ماده غذایی است. این نقاط پراهمیت می بایست در سازمان شناسایی گردد.
اصل سوم: شناخت محدوده های بحرانی: مهم ترین اصل در ارتباط با این قضیه شناخت اختلاف آن با شرایط ایده آل کنترل کیفیتی است. به واقع مشاور می بایست کنترل دقیقی بر روی حد بالا و پایین کیفیت شرکت داشته باشد و محدوده هایی که از این خطوط lcp یا ucp عبور کرده اند را شناسایی کند و سپس جهت رفع و رجوع آن گام برداشته شود. این مساله یکی از مهم ترین شاخصه های مربوط به اخذ haccp در صنایع غذایی است.
اصل چهارم: انتخاب درست سیستم های اندازه گیری: این سیستم باید به گونه ای باشد که توانایی تشخیص تمامی محدوده های بحرانی سازمان را داشته باشد. می توان از دماسنج، فشار سنج، گراف و یا هر وسیله و یا ابزار دیگری استفاده کرد و این مساله بستگی به فرآیندهای سازمان دارد.
اصل پنجم: عملیات اصلاحی: گاهی بنابه هر دلیلی، فرآیند کاری از محدوده تعیین شده خارج می گردد، به همین دلیل لازم است که اقدام اصلاحی جهت رفع آن در سازمان صورت بگیرد.
اصل ششم: ضبط داده ها: ضبط داده ها مساله ای است که در ارتباط با صدور استاندارد haccp صنایع غذایی رعایت شود. اطلاعات و داده ها، می تواند نقشی تعیین کننده در پیاده سازی این سیستم ایفا کند.
اصل هفتم: تعیین سیستم نظارت و تایید: بسیاری از شرکت ها، تمامی مراحل قبلی را انجام می دهند تا موفق به دریافت مدرک haccp شوند. به همین دلیل تعیین یک سیستم نظارت جهت صدور مدرک بین المللی الزامی است. زمانی این مدرک برای شما صادر می شود که بتوانید تمامی مراحل گفته شده را با دقت انجام دهید.

                                     خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731
                                     آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205

 

مهندسین مشاورین آروین ایزو

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و خدمات

🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
آروین کریمی پور
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09902702205
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
mobile icon شماره تماس: 09185210731
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
telephone icon تلفن ثابت: 08733289222
email icon ایمیل: info@arviniso.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.