🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
haccp در صنعت لبنیات

مشاوره HACCP در صنعت لبنیات

دلیل اخذ HACCP در صنعت لبنیات: برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های مشترک بین انسان و دام در ایران، کنترل باید در تمام سطوح زنجیره بازاریابی از مزرعه تا مصرف کننده انجام شود. تجزیه و تحلیل خطر نقاط کنترل بحرانی در این مقاله مروری برای شناسایی و توصیف خطرات احتمالی در طول زنجیره تولید محصولات لبنیاتی می باشد. جهت مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

HACCP در صنعت لبنیات:

استفاده از اصول نقاط کنترل بحرانی برای مدیریت ایمنی مواد غذایی در صنایع لبنی مفهوم جدیدی نیست، زیرا اکثر تولیدکنندگان محصولات لبنی قبلاً این استاندارد را به عنوان فرایندی برای مدیریت ایمنی مواد غذایی علاوه بر الزامات قانونی، پیاده سازی کرده اند.
اگرچه قوانین پیشگیرانه FDA برای غذای انسانی برای لبنیات درجه A الزام نیست اما مشتریان و خرده فروشان همچنان از تأمین کنندگان خود می خواهند که یک برنامه HACCP موثر و عملیاتی داشته باشند که توسط یک فرد آموزش دیده نظارت شود. سرانجام، ارگان های جهانی، مانند سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، همچنان HACCP را به عنوان سیستمی تشخیص می دهند که خطرات مهم برای ایمنی غذا را شناسایی، ارزیابی و کنترل می کند.
با توجه به اینکه HACCP علاوه بر اجرای قانون کنترل های پیشگیرانه همچنان یک الزام است، تولید کنندگان لبنیات باید چه کنند و چرا؟
استفاده از اصول این استاندارد باید ادامه یابد، از جمله استفاده از هفت اصل به عنوان بخشی از سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی همراه با اطمینان از اینکه افراد آموزش دیده برنامه های مربوط را مدیریت می کنند. معرفی برای دوره HACCP برای افرادی طراحی شده است که وظیفه ساخت، نگهداری و به روز رسانی برنامه های HACCP کارخانه را بر عهده دارند.
HACCP در صنعت لبنیات

مراحل اجرای استاندارد HACCP

برای اجرای این استاندارد 4 مرحله زیر باید پیاده سازی شود:

  1. اولین گام ترسیم نمودار جریان محصول است. ( این نمودار از ابتدای ورود مواد اولیه تا زمان توزیع محصول نهایی را دربر می گیرد.)
  2. برای پیاده سازی استاندارد، بایستی دو فاکتور مهم را اندازه گیری کنیم. این دو فاکتور شامل شدت خطرات و احتمال وقوع است. ( این دو فاکتور را باید کمی کنیم و طی یک نمودار از محل تلاقی آن ها می توانیم به کنترل خطرات و آلودگی های احتمالی در سازمان بپردازیم.)
  3. تعیین نقطه بحرانی سازمان با بهره گیری از درخت تصمیم گیری. این درخت تصمیم گیری شامل پرسیدن 4 سوال است که در نهایت تصمیم می گیریم که آیا برای خطر احتمالی، اقدامات کنترلی را انجام دهیم یا خیر.
  4. مشخص کردن حدود بحرانی در سازمان. ( این حدود بحرانی مشخص می کند اگر پارامتر مورد نظر پا را فراتر از آن بگذارد باعث می شود که سلامت محصول تهدید شود.) به فرض مثال درجه حرارت اگر بیشتر از حد مجاز شود موجب آلودگی میکروبی در سازمان می شود.
  5. تعیین تکلیف نقاطی که از حدود بحرانی خود خارج شده اند برای این کار بایستی اقدام اصلاحی در سازمان انجام بگیرد.
  6. از روش های مختلف نمونه برداری تصادفی و آزمایش ها برای اطمینان از این که طرح haccp در صنعت لبنیات به صورت موثر کار می کند.

چارچوب HACCP در صنعت لبنیات:

چارچوب HACCP و اهمیت آن در صنایع لبنی:
آلودگی باکتریایی در صنایع لبنی می تواند پیامدهای عمده ای برای اپراتورها داشته باشد. این می تواند منجر به کار مجدد محصول، هدر رفتن یا فراخوانی شود، هزینه آن پس از در نظر گرفتن دعاوی حقوقی، پرداخت بیمه و خسارت اعتبار می تواند به میلیون ها تومان برسد.
برای کاهش حوادث آلودگی محصولات، تولیدکنندگان لبنی در اروپا ملزم به رعایت قوانین بهداشتی بر اساس اصول چارچوب تجزیه و تحلیل خطرات نقاط کنترل بحرانی (HACCP) هستند.
این چارچوب به رسمیت شناخته شده بین المللی برای شناسایی و کنترل مناطقی از فرآیند که آلودگی فرایند نهایی می تواند خطری باشد استفاده می شود و هدف آن حفظ سلامت مصرف کننده است.
هفت اصل چارچوب استاندارد تجزیه و تحلیل نقاط بحرانی صنعت لبنیاتی:

  1. شناسایی خطرات احتمالی
  2.  ایجاد نقاط کنترل بحرانی
  3.  ایجاد محدودیت های بحرانی
  4. اقدامات برای کنترل این خطرات
  5. نظارت بر کنترل ها
  6. اقدام اصلاحی
  7. مستندات
    HACCP در صنعت لبنیات

مشاوره HACCP:

جهت دریافت مشاوره بیشتر در خصوص اخذ استاندارد HACCP در صنعت لبنیات و آگاهی از مزایای آن ابتدا باید فرم سایت را پر کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما ارتباط بگیرند و یا اینکه با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره موبایل: 09902702205

 

 

مهندسین مشاورین آروین ایزو

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و خدمات

🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
آروین کریمی پور
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09902702205
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
mobile icon شماره تماس: 09185210731
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
telephone icon تلفن ثابت: 08733289222
email icon ایمیل: info@arviniso.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.