🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.

مراحل اجرای ایزو درشرکت

در این مقاله صفر تا صد مراحل اجرای ایزو در شرکت به شما آموزش داده می شود. قبل از این که بخواهید استانداردی را در سازمان خود پیاده سازی کنید لازم است آشنایی اجمالی با بندهای مربوط به سیستم مورد نظر داشته باشید تا بهتر بتوانید با کارشناسان و مشاورین فروش در این زمینه همکاری کنید.

چرا باید ایزو داشته باشیم؟

هر سیستم و کسب و کاری احتیاج به ایزو دارد. اگر بخواهیم با مزیت های آن آشنا شویم باید ساعت ها در خصوص آن صحبت کنیم اما در این جا به صورت خلاصه می گوییم داشتن ایزو می تواند سازمان را در یک مسیر درست و اصولی راهنمایی کند. در دهه گذشته سازمان های بسیاری در ایران موفق به دریافت ایزو شده اند، اما بهتر است پیاده سازی این سیستم به صورت درست و اصولی انجام بگیرد.

ISO-29991

اجرای ایزو در شرکت شامل چه بخش هایی است؟

اما می رسیم به مبحث اصلی این مقاله این که اجرای ایزو در شرکت شامل چه مراحلی است. ما در این بخش به استاندارد ایزو 9001 می پردازیم که به نوعی مادر تمامی ایزوهایی است که تاکنون تدوین شده است و به نوعی همه سیستم های مدیریتی و کیفیتی در دنیا بر اساس آن طراحی شده است:

  • اولین مبحث برنامه ریزی استراتژیک است، یکی از مهم ترین مباحث آن تدوین ماتریس swot در سازمان است. با استفاده از فرصت ها و نقاط قوت سازمان کاری می کنیم که سودآوری شرکت در آینده چندین برابر شود. نقطه تلاقی نقاط قوت و فرصت با تهدید و نقاط ضعف، در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی کمک شایانی می کند.
  • مبحث دوم نقش های سازمانی و تعیین مسئولیت افراد در دپارتمان های مختلف کاری است، جداسازی اختیارات هر کدام از کارمندان شرکت باعث می شود که هر شخص جایگاه و مسئولیت خود را بداند و در نقش دیگران دخالت نکند. این مساله منجر به افزایش نظم و راندمان کاری می شود.
  • دانش سازمانی مبحث مهم دیگری است که بایستی حتما در شرکت اجراء شود. به طور قطع ذخیره سازی تجربیات سازمان از مبحث تولید، خرید، فروش و غیره تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی شرکت دارد.
  • مبحث ارائه خدمات و تولید یکی از مهم ترین بخش هایی است که برای اجرای ایزو در شرکت مورد نیاز است. به فرض مثال برای یک شرکت تولیدی کنترل کردن ورودی و خروجی مواد اولیه و محصولات نهایی وظیفه خطیر یک کارشناس و مشاور ایزو در این زمینه است. کنترل کردن مواد اولیه نامرغوب با استفاده از تست های کنترل کیفی، یکی از مهم ترین بخش های هر شرکت تولیدی است. اگر مواد اولیه نامرغوب وارد خط تولید شود به طور قطع محصول نهایی هم نامرغوب است و این مساله آسیب بسیار زیادی به سیستم کاری وارد می کند. به همین دلیل لازم است ابزارهای هفت گانه کنترل کیفی هم چون نمودار پارتو، استخوان ماهی و غیره رعایت شود.
  • اما آخرین بخش از مراحل اجرای ایزو در شرکت، نگهداری تعمیرات و کنترل ماشین آلات است. هر دستگاه و ماشین آلاتی باید به صورت هفتگی و ماهیانه مورد بررسی قرار گیرد. چک کردن تنظیم و کالیبراسیون تجهیزات، چک کردن روغن، بررسی تسمه و غیره از نکاتی است که وظیفه اپراتور بخش تولید است.
یادداشت

نگهداری تعمیرات پیش گیرانه باعث جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی برای تجهیزات خط تولید است. چک کردن به موقع این تجهیزات در بازه های زمانی تعیین شده کمک شایانی به کم کردن خرابی های دستگاه می کند. بازدید دوره ای از تجهیزات پرمصرف مبحث جدانشدنی کنترل ماشین آلات و نگهداری و تعمیرات پیش گیرانه است.

اجرای ایزو در شرکت

در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین بخش های مربوط به مراحل اجرای ایزو در شرکت بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه انواع استانداردهای روز دنیا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

 

مهندسین مشاورین آروین ایزو

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و خدمات

🔹 مجموعه آروین ایزو شما را به ارائه بهترین خدمات ایزو دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که گواهینامه ایزو می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
آروین کریمی پور
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09902702205
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
mobile icon شماره تماس: 09185210731
whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید
telephone icon تلفن ثابت: 08733289222
email icon ایمیل: info@arviniso.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.